dinsdag 20 januari 2009

Medea

Ik geloof dat ik eindelijk weet hoe ik mijn betoog voor het Tijdschrift Lucifer over Medea rondkrijg. Dat betekent wel dat Peter Sloterdijk weer heeft moeten sneuvelen. De beste man heeft mij met zijn ronduit irritante, maar toch inspirerende boek 'Woede en tijd' zoveel basis voor de voorstelling gegeven, maar ik heb hem nergens concreet aan kunnen halen, citeren of er zelfs maar over kunnen vertellen. Dat is misschien ook wel inherent aan de polemische, provocerende, onsamenhangende stijl van zijn denken. Je moet het hele boek lezen om een mentaal plaatje te krijgen van wat hij nu eigenlijk allemaal echt wil zeggen. Ik kan het boek in ieder geval aanraden. Voor iedereen die niet weet waar ik het over heb, zie artikel op www.roodkoper.nl dat overigens erg veel gemeen heeft met wat ik de afgelopen maanden geestelijk heb gekokkerelt over Medea.

Geen opmerkingen: